Arnold: w mediach społecznościowych Man Utd jest niczym religia

Jakub Mikuła
Zmień rozmiar tekstu:

Zdaniem Richarda Arnolda, dyrektora zarządzającego Manchesteru United, „Czerwone Diabły” są jak religia – przynajmniej jeśli chodzi o pozycję w mediach społecznościowych.

Arnold uważa, że pod tym względem Manchester United znajduje się na wyższym poziomie względem nie tylko innych klubów sportowych, ale także celebrytów, artystów i polityków takich jak Justin Bieber, Taylor Swift i Barack Obama.

– Poziom, na którym się znajdujemy, można porównać do religii – wyjaśnił na zorganizowanej w Lizbonie konferencji technologicznej „Web Summit 2016”. Jego słowa przywodzą na myśl sławną wypowiedź Johna Lennona, który stwierdził, że zespół The Beatles jest popularniejszy od Jezusa.

– Nie chcemy w ten sposób okazywać braku szacunku, ale z pomiarowego punktu widzenia poziom zaangażowania i zapału, jakim legitymuje się Manchester United na tej płaszczyźnie, jest porównywalny do poziomu tych cech przejawianych przez największe religie świata. Są one jedynymi rzeczami, które znajdują się na tym samym poziomie interakcji i zaangażowania, co Manchester United.

Arnold wyjawił, że w najbliższych miesiącach klub zamierza wprowadzić aplikację na najpopularniejsze rynki. Dodał, że kampania „Pogback”, która towarzyszyła ogłoszeniu rekordowego w skali świata transferu Paula Pogby, pod względem wywołanego zainteresowania w mediach społecznościowych zostawiła w tyle podobne wydarzenia związane z wielomilionowymi transferami Garetha Bale’a i Luisa Suareza odpowiednio do Realu Madryt i Barcelony.

Anglik, który jest kluczową postacią prężnie działającego globalnego pionu marketingowego Man Utd, pochwalił się, że 80% światowych telewizji ma w swojej ofercie kanały, które pokazują mecze „Czerwonych Diabłów”. Opisał klub jako „naprawdę kluczowy element ogólnoświatowej popkultury”.

Stwierdził także, że zespół z Old Trafford ma 659 mln kibiców na całym świecie.

– To tak jakby obie Ameryki kochały ten sam klub – zobrazował tę liczbę.

– Właśnie przekroczyliśmy próg miliarda aktywności na Facebooku – dodał. – To niewiarygodnie wartościowe, bo w ten sposób możemy dowiedzieć się, co lubią fani i w ten sposób dostosowywać i rozwijać naszą strategię.

Zdaniem Arnolda żaden klub ani osobistość nie może się z tym równać.

– Jesteśmy na zupełnie innym poziomie niż pozostałe kluby w naszej lidze – stwierdził. – Pod tym względem jesteśmy również najwięksi na świecie, uwzględniając wszystkie dyscypliny sportowe i wszystkie zespoły.

– Sport jest jedną z najbardziej angażujących rzeczy na świecie, a najbardziej zaangażowani w sporcie jesteśmy my.

Komentarze

Podobne wpisy

Najnowsze