Man Utd uruchomił kanał na YouTubie

Jakub Mikuła
Zmień rozmiar tekstu:

Po 13 latach oczekiwań i próśb kibiców Manchester United otworzył w końcu konto w serwisie YouTube. O wszystkim poinformował w oficjalnym komunikacie.

Na portalu, który umożliwia udostępnianie krótkich filmów, znalazły się już dziesiątki materiałów, w tym powtórki meczów, wywiady z piłkarzami i reportaże przybliżające pomniejsze wydarzenia z życia klubu. W przyszłości mają się tam pojawiać między innymi sylwetki legend klubu, widerankingi i materiały meczowe.

O tym, jak długo musieli czekać kibice na ten dzień, najlepiej świadczy to, że Man Utd był jedynym klubem z Premier League, który nie miał własnego kanału na YouTube. Jedynym klubem na świecie o podobnym statusie również.

– Niesamowite jest to, że nawet bez kanału na YT Man Utd był zespołem, o którym filmy wyszukiwano najczęściej na świecie – powiedział Tomos Grace, szef działu sportu na tym portalu zajmujący się oddziałem obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Na ten kanał ludzie czekali jednak od dawna, to głos Manchesteru United. Plany, jakie są z tym związane, są naprawdę ekscytujące. United chcą działać z rozmachem.

W tym sezonie liczba dotyczących Man Utd wyników wyszukiwania na YouTube wzrosła o 60% do 850 mln. Lokalny rywal United, Manchester City, ma w tym serwisie 1,1 mln subskrybentów, ale „Czerwone Diabły” ustawiają sobie poprzeczkę znacznie wyżej i zamierzają zdetronizować Real Madryt, którego filmy od 2006 roku śledzi 3,8 mln osób.

– Naszym celem jest bycie największym i najbardziej zaangażowanym klubem na świecie – powiedziała rzeczniczka zespołu z Old Trafford. – Nasza obecność na portalach takich jak YouTube pozwoli nam to osiągnąć.

Komentarze

Podobne wpisy

Najnowsze