manutd.com

Przy okazji niedawnego pobytu Manchesteru United w Stanach Zjednoczonych klub z Old Trafford nawiązał współpracę z marką „adidas Football” oraz organizacją „Parley For The Oceans”, której celem jest połączenie sił w zwiększaniu świadomości wśród ludzi na temat potencjalnej katastrofy środowiska naturalnego, która powodowana jest wyrzucaniem odpadów do oceanów, w tym głównie plastikowych tworzyw.

W kampanii tej ze strony „Czerwonych Diabłów” udział wzięło trzech zawodników – Ander Herrera, Scott McTominay oraz Juan Mata. Przy tej okazji dowiedzieliśmy się m.in. że tworzone przez adidasa koszulki Manchesteru United…są produkowane z ponownie przetworzonych plastikowych materiałów, które wyławiane są z wód oceanicznych.

– Kiedy firma adidas po raz pierwszy wprowadziła na rynek koszulki Manchesteru United wykonane z ponownie przetworzonego plastiku wyłowionego z oceanu, nie zdawałem sobie sprawy ze skali problemu. Nasi fani na całym świecie powinni wiedzieć, że te koszulki to jeden krok w odpowiednim kierunku, ale wciąż w tym zakresie mamy wiele do zrobienia. Uważam, że to bardzo ważne, aby uświadomić sobie, że wszyscy możemy w tym pomóc i krok po kroku będziemy w stanie stworzyć lepszą i zdrowszą przyszłość dla wszystkich ludzi żyjących na Ziemi – mówił Mata.

– Poświęcając nasz czas na zrozumienie tego problemu, mamy nadzieję, że będziemy w stanie użyć naszych wpływów, aby pomóc edukować świat na temat skali problemu, dzięki czemu będziemy mogli w tej sprawie zrobić coś więcej, bo musimy zacząć to robić. Ta inicjatywa jest krokiem we właściwym kierunku. Myślę, że to coś, na czym wszyscy powinniśmy się skupić. Jeżeli chcemy wciąż rozkoszować się światem i pięknym środowiskiem nas otaczający – jak plaże czy wybrzeża – to wszyscy musimy pomóc w tej inicjatywie – mówił z kolei Herrera.

– Świetnie jest być częścią współpracy z Parley. To niesamowite, że nasze koszulki wytwarzane są z ponownie przetworzonego plastiku. Niemniej myślę, że wszyscy powinniśmy robić jeszcze więcej w tej sprawie. Byłem tym zszokowany, więc sam zacząłem robić z tym coś więcej i myślę, że każdy powinien rozważyć, jakie kroki może podjąć, aby pomóc w tej sytuacji – twierdził zaś McTominay.

Cyrill Gutsch, założyciel organizacji „Parley for the Oceans”, nie ukrywał, że współpraca z Manchesterem United to dla niego jak znalezienie świętego Graala.

– Pozyskanie Manchesteru United jako marki wspierającej Parley, to jak dodanie osiemnaście tysięcy razy większej niż brytyjska armii do naszego ruchu. Wszystko to z uwagi na skalę wyzwania, a tak naprawdę walkę z wyrzucaniem plastiku z naszego społeczeństwa, która toczy się w naszych głowach – mówił Gutsch.

– Ta drużyna piłkarska posiada odpowiednią energię, kreatywność i zasięg, ażeby poczynić wielki krok i przekuć naszą wizję w rzeczywistość. Tą wizją jest świat oparty na ekonomii z nową kulturą tworzenia różnych materiałów i produktów, w którym zanieczyszczenie plastikiem naszych oceanów i państw nie istnieje – dodał.

Dyskusja