„The Guardian”: Barcelona i Nike biją rekord Manchesteru United i Adidasa

The Guardian Sebastian Słabosz
Zmień rozmiar tekstu:

W minionym tygodniu władze Barcelony potwierdziły przedłużenie umowy sponsorskiej z firmą Nike, która obowiązywała do końca czerwca bieżącego roku. Na mocy nowego porozumienia, które zostało zawarte do połowy 2026 roku, zdaniem mediów mistrzowie Hiszpanii zarobią 155 milionów euro (ok. 120 milionów funtów) za jeden sezon, co ma być absolutnym rekordem.

Tym samym zawarta w 2014 roku między Manchesterem United i firmą Adidas 10-letnia umowa sponsorska, na mocy której „Czerwone Diabły” otrzymują 75 milionów funtów (ok. 86,1 milionów euro) na sezon wraz z rozpoczęciem kampanii 2019/2020 przestanie być już tą rekordową.

Wyższych przychodów sponsorskich z tytułu umów z producentami odzieży sportowej szukają też inne kluby. Real Madryt już od kilku miesięcy negocjuje z Adidasem na temat nowej, 10-letniej umowy sponsorskiej, która byłaby warta aż miliard funtów.

W Anglii w październiku ubiegłego roku Arsenal podpisał nową, ważną przez następną dekadę, umowę z Adidasem, wartą 300 milionów funtów. Biorąc jednak pod uwagę to, że jest o „zaledwie” 30 milionów funtów za sezon, „Kanonierzy” i tak otrzymują z tego tytułu ponad dwa razy mniejsze przychody niż obecnie może na nie liczyć z tego tytułu Manchester United.

Dużo lepiej wygląda sytuacja u rywala zza miedzy. Manchester City uzgodnił niedawno warunki współpracy na 10 najbliższych lat z innym niemieckim producentem odzieży, Pumą. Tym samym „The Citizens” po obecnym sezonie kończą współpracę z firmą Nike, a na mocy nowej umowy będą otrzymywać 65 milionów funtów za sezon (co i tak jest sporym przeskokiem w porównaniu do obecnych niespełna 12 milionów funtów za rok).

Komentarze

Podobne wpisy

Najnowsze