Reuters

Jak przekazuje “The Sun”, Manchester United jest bliski podpisania rekordowej umowy sponsorskiej z chińskim potentantem branży elektronicznej, firmą Haier.

Szefowie klubu z Old Trafford mieli w ostatnim czasie odbyć serię rozmów z przedstawicielami grupy Haier, która skupia pod swoimi skrzydłami takie marki, jak chociażby amerykański Hoover.

Manchester United planuje niebawem zastąpić na swoich koszulkach wizerunek Chevroleta. Umowa podpisana w 2014 roku ze znaną amerykańską marką motoryzacyjną co roku przynosi “Czerwonym Diabłom” około 64 milionów funtów wpływów do klubowej kasy, ale obowiązuje do końca sezonu 2020/2021.

Już jakiś czas temu brytyjskie media informowały, że Chevrolet nie jest zainteresowany przedłużeniem aktualnej współpracy z Manchesterem United. Umowa ta, mimo słabego okresu sportowego “Czerwonych Diabłów” w ostatnich latach, wciąż pozostaje największą tego typu umową sponsorską w świecie sportu.

 The most lucrative Premier League shirt sponsors
Źródło: The Sun

Haier Group Corporation to firma, która od 10 lat (2009-2018) jest marką numer jeden na świecie w zakresie sprzedaży domowych sprzętów elektronicznych. Marka nie jest jednak zbyt znana w Europie, gdzie posiada zaledwie 3% udziału w rynku w swojej branży. Jej wartość wyceniana jest na 16,3 miliardów dolarów.

Na Starym kontynencie firma Haier zasłynęła ostatnio przede wszystkim z zakupu w lipcu br. włoskiego giganta elektronicznego, firmy Candy, za kwotę 405 milionów funtów, a więc z pewnością marka ta w Europie w najbliższym czasie będzie coraz bardziej rozpoznawalna.

Przedstawiciele chińskiej korporacji, zdaniem “The Sun”, mieli odwiedzić Wielką Brytanię w minionym tygodniu i rozmawiać z władzami Manchesteru United w biurze w Londynie na temat zawarcia potencjalnej umowy sponsorskiej.

Manchester United miał póki co odmówić komentarza w tej sprawie, ale nie jest tajemnicą, że z uwagi na wygasającą powoli współpracę z Chevroletem, klub z Old Trafford rozmawia już z innymi potencjalnymi sponsorami, którzy zastąpią amerykańską markę motoryzacyjną.

– Proces sponsorowania Manchesteru United stał się wzorcem w branży. Ich koszulka należy do jednych z najbardziej wartościowych w świecie sportu – mówiło źródło z branży.

Zdaniem “The Sun”, Manchester United przy ewentualnej współpracy z firmą Haier za umieszczenie jej loga na swojej koszulce mógłby liczyć na co najmniej 70 milionów funtów za sezon, a więc więcej niż obecnie oferuje Chevrolet. Zdaniem brytyjskiego tabloidu zawarcie porozumienia jest bliskie, ale “Czerwone Diabły” mają jeszcze nie wykluczać alternatywnych opcji.

Pomimo braku w ostatnich latach sukcesów sportowych i prawdopodobnej rezygnacji z dalszej współpracy ze strony Chevroleta, marka Manchesteru United wciąż przyciąga sponsorów. Tylko w ostatnim czasie klub z Old Trafford związał się z firmą produkującą zabawki Lego, z japońską marką produkującą gry komputerowe Konami oraz z chińskim gigantem z branży hazardowej, Yabo Sport.

Dyskusja