“MEN”: możliwe scenariusze po wygaśnięciu umowy sponsorskiej Manchesteru United z Chevroletem

Źródło:MEN

Bycie głównym sponsorem na koszulce Manchesteru United to zaszczyt i bez wątpienia ogromna reklama. Fani “Czerwonych Diabłów” na przestrzeni ostatnich dekad mogli podziwiać loga Sharp, AIG, Aon, a ostatnio na piersi piłkarzy z Old Trafford widnieje logo Chevroleta. Kto będzie następny?

Poprzedni sponsorzy wkomponowywali się w ikoniczne trykoty, które fani wspominają jako jedne z najlepszych w historii. Chevrolet jednak spotyka się z mieszanymi uczuciami kibicowskiego środowiska.

Kolejna zmiana może nastąpić już w połowie przyszłego sezonu, co oznacza, że w jednym sezonie Manchester United będzie być może prezentował na piersi logo dwóch różnych sponsorów. Gdyby jednak nie udało się uzyskać drugiego sponsora, koszulki Manchesteru United mogą nie mieć na sobie żadnego loga.

Podczas szalejącej pandemii Covid-19 i kryzysu finansowego, który nie ominął świata piłki nożnej, “Czerwone Diabły” przedłużyły bezkosztowo obowiązującą umowę z Chevroletem, co oznacza, że przestanie ona obowiązywać w grudniu 2021 roku. Wcześniej umowa sponsorska miała wygasnąć latem 2021 roku.

MEN Sport donosi, że Manchester United pozwolił amerykańskiemu koncernowi rozciągnąć należne płatności o kolejne 6 miesięcy. Klubowe źródła donoszą, że tak naprawdę możliwych jest kilka scenariuszy. Fani mogą zobaczyć nowego sponsora lub też nie, jeśli Chevrolet wynegocjuje kolejne przedłużenie umowy.

Trzecim rozwiązaniem, które z pewnością zadowoli purystów wśród fanów Manchesteru United, to koszulka bez loga sponsora. Wówczas oprócz loga rozgrywek, numeru i nazwiska piłkarza, herbu “Czerwonych Diabłów” i loga Adidasa, nie uraczymy na trykotach niczego innego.

– Jest zbyt wcześnie, żeby dyskutować na temat detali tego, co się stanie z koszulką po wygaśnięciu obecnej umowy – powiedział w listopadzie dyrektor zarządzający Manchesteru United, Richard Arnold. – Mamy różne opcje i czas, żeby pracować nad tym zagadnieniem. Będziemy pamiętać o fanach, rozważając te opcje.

Przeczytaj również:  The Athletic: Europejska SuperLiga może być jedynym sposobem na powrót konkurencyjności w futbolu

Jest jeszcze inny precedens, którym można podążyć, ale zdarza się on raczej w Championship, a nie w Premier League. QPR zrobiło tak w kampanii 2019/20, gdy ich sponsor Royal Panda wycofał się z brytyjskiego rynku w trakcie ligowej kampanii. BetUK zajęło ich miejsce do końca sezonu.

W ubiegłym sezonie za to Chelsea dokonało zmiany sponsora w trakcie sezonu, ale tutaj winowajcą była pandemia, która przesunęła ligowe rozgrywki. Od czerwca sponsorem na trykocie “The Blues” stała się firma telekomunikacyjna Three. Było to jednak zgodne z poprzednimi ustaleniami i gdyby nie lockdown, stałoby się to po sezonie.

Jeff McCarthy, czyli wykładowca na Manchester Metropolitan University i ekspert w zakresie sportowego sponsoringu uważa jednak, że fani Manchesteru United nie powinni spodziewać się nowego sponsora w trakcie sezonu 2021/22.

– United potencjalnie może wynegocjować kolejne sześć miesięcy z General Motors, co wydłuży umowę do czerwca 2022. To może pomóc obu firmom w okresie prawdziwej niepewności. General Motors może spożytkować ten czas na poszukiwania innej marki do sponsorowania, a Manchester United na znalezienie kolejnego sponsora – powiedział.

Przeczytaj również:  The Athletic: Ed Woodward w Manchesterze United - "Świetny w marketingu, fatalny w kwestiach piłkarskich"

– Jeśli Manchester United nie będzie w stanie osiągnąć tego przed styczniem 2022, mogą “podarować” sponsoring na koszulce organizacji charytatywnej. Oczywiście będzie to oznaczało spory cios dla dochodów z reklam, ale na dłuższą metę może się opłacić.

– Skoro koszulki są wypuszczane na początku sierpnia, fani mogą być niechętni, żeby zapłacić za strój, który wiedzą, że najprawdopodobniej się zmieni, szczególnie jeśli chodzi o głównego sponsora na trykocie.

– Manchester United może wypuścić stroje w sierpniu, jak zawsze, ale z prawdopodobieństwem, że sprzedaż będzie ograniczona. To może jednak wpłynąć na wyższą niż zwykle sprzedaż nowej wersji z nowym sponsorem w grudniu 2021 lub styczniu 2022, ale to mało prawdopodobne, żeby był to zwyczajny poziom, który osiągają premiery strojów – dodał McCarthy.

Przeczytaj również:  The Athletic: już nie taki tymczasowy ani też "zabójca o twarzy dziecka", Solskjaer prowadzi Man Utd na własny sposób

To zrozumiałe, że Manchester United będzie negocjował umowy z kilkoma potencjalnymi sponsorami na przyszłość, niezależnie, czy podejmą się tego w środku kampanii, lub na końcu następnego sezonu. Jest to teraz niemal zwyczajem, że kluby wysyłają repliki swoich koszulek do firm. Na koszulkach tych widnieją już potencjalne loga sponsorów.

Manchester United jest nadal bardzo pewny swojej komercyjnej atrakcyjności i sprawnie działającej biznesowej strony klubu. Sponsorzy okazali się ogromnym ratunkiem dla klubowego budżetu, który mocno ucierpiał – chociażby ze względu na bark fanów podczas spotkań.

SourceMEN

Ostatnie sztuki

Plecak worek adidas Manchester United DY7689

Wykonany z lekkiego materiału, plecak worek w barwach klubu Manchester United. Ściągany sznurkiem, który jednocześnie pełni funkcję pasków na ramię. Dzięki wytrzymałej i pojemnej komorze głównej, pomieści niezbędny sprzęt sportowy i drobne akcesoria. Licencjonowany produkt klubowy. Cechy produktu:
  • kolor: czarny
  • materiał: poliester
  • wymiary: 46x35 cm (mierzone na płasko)
  • uchwyt do zawieszenia
  • dodatkowa boczna kieszeń, zasuwana na zamek
  • wyeksponowane herb klubu i logo producenta

Dyskusja

Najnowsze

“The Telegraph”: Haaland, Kane, Calvert-Lewin – kto będzie następnym napastnikiem Manchesteru United?

Ole Gunnar Solskjaer przyznał, że Edinson Cavani potrzebuje czasu na zastanowienie się nad swoją przyszłością i nie jest pewien,...

The Athletic: porażka będzie spuścizną Eda Woodwarda

Nie milkną echa zamieszania z Super Ligą. Już wiemy, że z końcem tego roku Ed Woodward odejdzie z Manchesteru...

Sytuacja kadrowa przed meczem z Leeds United

Zawodnicy Manchesteru United powrócili do treningów po kilku dniach przerwy i dzielnie przygotowują się do nadchodzącego starcia z Leeds...

Aleksander Ceferin: kluby Super Ligi muszą “ponieść konsekwencje” swojej decyzji

Prezydent UEFA Aleksander Ceferin powiedział, że 12 „członków założycieli” Superligi musi teraz „ponieść konsekwencje” swojej decyzji o przyłączeniu się...

“MEN”: Real Madryt gotowy sprzedać Raphaela Varane’a w nadchodzące lato

Manchester United ma swobodę podpisania kontraktu z Raphaelem Varane tego lata po tym, jak prezes Realu Madryt Florentino Perez...

Alan Smith: Manchester United i Leeds United są do siebie bardzo podobne

Alan Smith uważa, że ​​Manchester United i Leeds United są do siebie bardziej podobne, niż chcieliby to przyznać fani...

W sieci pojawił się nowy klip, zapowiadający dokument o sir Aleksie Fergusonie

"Jestem chłopakiem z Govan" - podsumowuje sir Alex Ferguson to, w jaki sposób zbudował swój charakter, w materiale wideo,...

Instagram wprowadza nowe narzędzie w celu walki z atakami rasistowskimi

Właściciele Instagrama twierdzą, że współczują piłkarzom i klubom biorącym udział w bojkotach w mediach społecznościowych, aby przeciwstawić się nadużyciom...

Najważniejsze

Otwarty list Joela Glazera do kibiców Manchesteru United

Joel Glazer, wiceprezes Manchesteru United, wystosował otwarty list do kibiców Manchesteru United, w którym wyjaśnił chaos ostatnich dni spowodowany...

Oficjalnie: Manchester United i inne angielskie kluby opuszczają SuperLigę

Manchester United, Arsenal, Tottenham i Liverpool oficjalnie poinformowali, że nie będą brali udziału w rozgrywkach Europejskiej SuperLigi. Oświadczenie Manchesteru United...

Może Cię także zainteresować

0