manutd.com

The Athletic: Manchester United od ponad roku poszukuje dyrektora kreatywnego

The Athletic Jakub Brzyski
Zmień rozmiar tekstu:

Manchester United nadal zmaga się z problemami jakie wywołało powołanie tzw. Super Ligi. Według The Athletic fiasko projektu nie pomogło “Czerwonym Diabłom” w rozmowach ze sponsorami.

W styczniu 2020 roku klub z Old Trafford rozpoczął poszukiwania kandydata na nowo co otwarte stanowisko dyrektora kreatywnego, który miałby zmaksymalizować obroty z reklam dla poszczególnych sponsorów.

Ogłoszenia pojawiały się we wszelakich portalach oraz pismach branżowych, a zadania przedstawione rekruterom pokazywały jak ważna jest to kwestia dla klubu, lecz po upływie 16 miesięcy nie wybrano żadnego kandydata. Władze klubu nadal milczą w tej kwestii co wywołało konsternację u sponsorów oraz innych podmiotów z zewnątrz. Według źródeł problemem podczas rekrutacji miała być pandemia i najprawdopodobniej poszukiwania zostaną wznowione.

W międzyczasie sponsorzy nie są zadowoleni ze sposobu dołączenia oraz odejścia Manchesteru United z projektu Super Ligi, ponieważ poważnie odbiło się to na wizerunku klubu. Spowodowało to zwiększoną ostrożność partnerów biznesowych względem drużyny z Old Trafford.

Praca dyrektora kreatywnego postrzegana jest jako nowoczesny sposób poprawiania relacji, lecz również świetny sposób na zwiększanie wartości całej transakcji. Bardzo dobrym przykładem takiego działania jest włoski Juventus, który od wielu lat posiadał kogoś na stanowisku dyrektora kreatywnego.

Manchester United od ponad roku poszukuje odpowiedniego kandydata i zapowiada się, że nie zmieni się to w najbliższej przyszłości. Niestety pasywność klubu z Old Trafford może zachęcić pozostałe zespoły Premier League do wyprzedzenia “Czerwonych Diabłów” w tym wyścigu. Londyńska Chelsea jest zainteresowana zorganizowaniem podobnego spotkania ze swoimi sponsorami.

Komentarze

Podobne wpisy

Najnowsze