twitter/ManUtd

Felieton dla ManUtd.pl: Przewrotka Garnacho podbiła internet. Nowy sposób na przyciągnięcie kibiców?

Jakub Kurek
Zmień rozmiar tekstu:

Bramka przewrotką Alejandro Garnacho podbiła chyba każdą możliwą platformę społecznościową. Gol ten wyświetlił mi się na Twitterze, TikToku, Facebooku i Instagramie, a oprócz mnie widziały go pewnie setki milionów ludzi na całym świecie. To była jedna z najlepszych reklam produktu „Manchester United”, jaką mogli sobie wymyślić marketingowcy.

Rozpoczynając poniedziałek na uczelni, pierwszym tematem poruszonym był właśnie gol Argentyńczyka. Co prawda studiuje w miejscu, gdzie bardzo dużo osób zainteresowanych jest sportem, a zwłaszcza piłką nożną, ale o ile zwykle dyskutujemy o Realu, Barcelonie czy innym Manchesterze City, to tym razem na pierwszym miejscu były „Czerwone Diabły”.

W czasach, gdzie społeczność kibiców Manchesteru United wyraźnie cierpi na kryzys demograficzny. Może nie jesteśmy jeszcze Japonią (tu bardziej taki Milan), ale już mamy podobne problemy co Europa Centralna. Kto zakochał się w „Czerwonych Diabłach”, kiedy menedżerem był Sir Alex Feguson, pozostanie już pewnie na zawsze z klubem z Old Trafford. Jednak sympatyków, którzy nie pamiętają tamtych czasów, jest (szczególnie w Polsce) znacznie mniej i są oni najprawdopodobniej masochistami.

Manchester United nie zdobywa ważnych trofeów, nie gra pięknie w piłkę, ani nie sprowadza największych gwiazd. Więc jak inaczej ma trafić do młodego odbiorcy, jak nie przez takiego gola, jakiego zdobył Garnacho. Przecież krótkie formy wideo są dziś kluczowym elementem przekazu medialnego, a TikTok rośnie z każdym dniem.

Morał z tego felietonu jest bardzo prosty – jeśli chcesz przyciągać kibiców, a nie umiesz zdobywać trofeów, to chociaż strzelaj piękne gole, które pójdą viralem.

A teraz przeżyjmy to jeszcze raz za pomocą Twittera:

Komentarze

Podobne wpisy

Najnowsze